پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2899
-
الف
+

برنامه تالارهای نمایشی تئاتر شهر اعلام شد

اجراهای جشنواره تئاتر مقاومت از ششم آذر آغاز می‌شود

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از فارس، محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انتخاب سه نمایش توسط اسیتژ و اهدای جایزه هم‌زمان با اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، خبر داد.

وی درباره این خبر گفت: طی توافقی که با دبیر جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری داشتیم قرار شد کانون سه وظیفه بر عهده بگیرد که شامل پک‌های اهدای، اجرای نمایش توسط تریلی سیار و داوری و انتخاب سه نمایش بود. که به ترتیب به این وظایف عمل شد. سه نمایش با داوری حسن دادشکر، امیر مشهدی‌عباس و عادل بزدودهانتخاب می‌شوند. این سه نمایش توسط داوران اسیتژ در بخش‌های خردسال، کودک و نوجوان برگزیده خواهند شد و به این آثار جوایز نقدی تعلق می‌گیرد.

 برنامه جدید تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که دو نمایش «نقاشی اشر» در تالار قشقایی و «خاموشخانه» به کارگردانی مهدی مشهور در تالار سایه به اجرای خود پایان دادند.

لازم به ذکر است از ششم آذر ماه اجراهای جشنواره تئاتر مقاومت در تئاتر شهر آغاز می‌شود و از اواسط آذر پس از اتمام شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت چهار اثر نمایشی در تالارهای چهارسو، قشقایی و سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

در تالار اصلی نمایش «شاه لیر» نوشته ویلیام شکسپیر و کارگردانی مسعود دلخواه هر روز ساعت ۱۸ به مدت زمان ۲۰۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ تا ۷۰هزار تومان روی صحنه می‌رود. در تالار چهارسو نمایش«فاندو و لیز» نوشته فرناندوآرابال به کارگردانی هوشمند هنرکار و بازی  پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری، سیاوش خادم حسینی، هوشمند هنرکار از ۱۶ آذر ماه ساعت ۱۸ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز می کند. این در حالی است که «پرومته/ طاعون» عنوان نمایش جدید دیگری به نویسندگی و کارگردانی شهاب آگاهی است که از  ۱۶ آذر ماه ساعت ۲۰ در تالار چهارسو به صحنه می رود. محمد مجد طاهری، طاهره هزاوه، نیلوفر ندایی، سارا اکبری ماکویی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «خرده نان» به نویسندگی و کارگردان کورش سلیمانی و بازی رضا بهبودی و آناهیتا اقبال‌نژاد نیز از ۱۶ آذر ماه، ساعت ۱۹ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان اجرای خود را در تالار سایه می‌کند.

«مردی به نام دایک» هم عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس و کارگردانی  مهدی میامی است که از ۱۵ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان در تالار قشقایی به صحنه می رود. در این نمایش کریم اکبری مبارکه، حمیدرضا نعیمی، سودابهجعفرزاد،طیبه میامی و شهرام پوراسد به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «لطفا با مرگ من موافقت کنید!!!» نوشته شهرام کرمی به کارگردانی کوروش ساسانیان از فردا شب، چهارم آذر ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر محراب ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش النا آهی،جواد اینانلو، علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری و کوروش ساسانیان هستند و موسیقی نمایش از ترانه‌های آلبوم «کجا باید برم» با صدای روزبه بمانی تنظیم شده است. همچنین طراح پوستر اصلی نمایش اسماعیل خلج است.

 داستان این نمایش درباره جوانی سرطانی است که از رئیس جمهور درخواست دارد با اتانازی (مرگ خودخواسته) او موافقت کنید.

زمان اجراى نمایش «نشانه‌ها» به کارگردانى مانلى شجاعى فرد در پردیس تئاتر شهرزاد تغییر کرد. این نمایش از امشب ساعت ۲۰:۳۰ اجرا خواهد شد. مهدی کوشکی، رویا بختیاری، توماج دانش بهزادی، محمد حسین صفری، مهدی بوسلیک، عیسی حسینی، شراره رنجبر و فرهاد قائمیان بازیگران این نمایش هستند.

س. م/  ط ه

نظر شما
ارسال نظر